söndag 29 april 2012

What will we lose on this diet? Lots of people every year.

Kära "perfekt galna" värld.

Självförakt, självhat och förvrängd kroppsuppfattning - påverkar, inte bara mitt utan de flestas, liv.

Jag har börjat inse att det finns mer i livet än att vara "perfekt".

När jag senare ser tillbaka på mitt liv vill jag:
För det första kunna se tillbaka på mitt liv.
Inte behöva ångra att jag berövade min kropp vad den behövde.
Inte behöva ångra att jag tvingade in min kropp i former som den inte "naturligt" ville ta.

Att vara besatt av mat, träning och ett nummer på en våg har bara orsakat mig och många andra skada och sorg i livet.
Nu är jag färdig med det. Det är inte värt det.

All självförakt, allt självhat mot mig själv och min kropp - är som det värsta fulltids jobbet man kan tänka sig.
SÅ JAG SÄGER UPP MIG - JAG SLUTAR!

Ta det här som en omedelbar uppsägning från min självförakt och från mitt självhat.

Med vänliga hälsningar den snart lyckliga och hälsosamma - Jasmine.



Idag mår jag sisådär. Jag har en jobbig dag och skulle egentligen helst skippa allt som har med "mat" att göra.
Därför behövde jag skriva av mig - för att påminna mig själv om att "NEJ! KÄMPA VIDARE!".
Så idag ska jag kämpa vidare, trots att ätstörningen skriker på mig. Trots att det är en jobbig dag.
För jag vill och jag kan!

Ha en bra dag och massor kramar på er!

5 kommentarer:

  1. True words! Så sant det du skriver! Du är så motiverande och får mig också att vilja kämpa vidare! Kram!

    http://cupcakedream.bloggplatsen.se/

    SvaraRadera
  2. Du kan bli den nya sveriges största bloggare utan att få skit, vara populärast i ditt område, folk som vill ta bilder med dig, du tjänar så mycket så du har råd med eget? Shoppa på victoria secrets åka till usa osv?
    Hur tror du kissie gör?
    Jag avslöjar allt till att få dig att tjäna pengar samt få flera hundra tusen läsare och fans!
    PS: Jag ljuger inte så inga onödiga respons tack, det här är för DIG!
    http://tjanapengarenkelt.blogg.se

    SvaraRadera
  3. Du får en fet länk om du ställer minst en fråga i min frågestund! :D
    http://wilmmmaa.blogg.se/2012/april/alla-far-en-lank-d.html
    Tack tack!

    SvaraRadera
  4. Vilken otroligt inspirerande blogg du har. Jag kämpar med samma tankar! Starka ord!

    Kram!

    SvaraRadera