söndag 22 april 2012

Svar på kommentar.

Hejsan. Jag tänkte bara fråga om du vill bli frisk? Och i så fall vad var det som fick dig att vilja bli frisk? Kramar till dig <3
 
 
Hej på dig "anonym". 
Ja, det är för tillfället min störtsa dröm och mitt största mål i livet. Jag vill inget hellre än att bli frisk. Det är därför jag har sökt hjälp nu ju.
 
Varför jag vill bli frisk. Det finns väldigt många anledningar till varför. Det är svårt att få med alla.
Men ett par exempel är väl:
Jag vill kunna leva, ha kul och njuta så mycket som det går.
Jag vill kunna äta vad jag vill/känner för utan att må dåligt.
Jag vill kunna träffa andra människor och våga visa vem jag är utan att behöva täna " Varför skulle någon gilla dig? Du är väderlös?"
Jag vill kunna vara lycklig på riktigt.
Jag vill kunna tycka att jag är värd livet.
Osv...
Det finns många olika orsaker.
Om man dessutom jämför det som man tycker är positivt med att stanna i sin ätstörning och vad som är positivt för att lämna den bakom sig. Så lovar jag att det som är positivt för att lämna ätstörningen bakom sig vinner rätt stort!
Kram kram!
 

Om det finns någon mer som har frågor, FRÅGA PÅ!

Jag lovar att försöka svara så gott jag kan på alla frågor.

 
Harre gött och kram!
 
 

10 kommentarer:

  1. Hur känner du efter att du ätit? Hur dåligt mår du när du ätit?
    Hur mycket har vägt som minst?
    Hur utvecklade du en äs, tror du?

    Kram kram kram kram!

    SvaraRadera
  2. sv: Tack desamma sötast! :D
    Hoppas att du vill följa fotobloggen & fortsätta att kommentera! ♥

    SvaraRadera
  3. Sv: åh tack din blogg är också söt :)

    Läste ditt inlägg. Jag har också haft ätstörning. Men jag är frisk nu. jag vet att det känns som att den där ångesten alltid kommer va där.. Men det går att få bort den jag lovar. När man är redo! Men det är som du säger man måste vilja bli frisk!

    Skrev ett inlägg om min ätstörning.. Du kanske vill läsa det? Få lite tipps kanske. Länkar den iaf.
    http://mylifesofar.blogg.se/2012/march/the-time-i-left-behind.html

    Och kämpa på! Finns här om du vill prata eller fråga nått! Kram :)

    SvaraRadera
  4. tack detsamma :)
    Hur mår du idag?

    SvaraRadera
  5. Åh tack <3 vad är ditt bmi?

    SvaraRadera
  6. Hej sötnos, vad har du för dig förutom att blogga? :)

    SvaraRadera
  7. Sv: ingen orsak :) Skrev det för att kunna hjälpa folk! Så säg bara till om du behöver prata lr har frågor :)

    åh tack! fortsätt kämpa!
    kram

    SvaraRadera
  8. Härligt!! Nu gör vi oss av med denna äckliga sjukdom, en gång för alla!!
    kram <3

    SvaraRadera
  9. Jag är hemskt ledsen att förstöra din världsbild, håll i dig: att ha en blogg som handlar om ätstörningar och inte är en dialog under ordnade former (av professionella) är tyvärr också triggande för somliga.
    Och: Att ha ätstörda tankar är per definition att vara ätstörd. Jag är ledsen, men hoppfull.

    Med vänlig hälsning/ Ätstörd, men inte allmänt "störd"

    SvaraRadera