torsdag 19 april 2012

Cry no more tears. Fear more fears.

JAG VILL BARA SKRIKA!
Eller nej.
JAG VILL BARA SPRINGA IFRÅN ALLT!
Eller nej.
JAG VILL BARA VARA ENSAM!
Eller nej.
JAG VILL BARA HA EN STOR KRAM.
Eller nej.
JAG VILL BARA KRYPA UNDER TÄCKET OCH GÖMMA MIG FÖR EVIGT!
Eller nej.
JAG VILL BARA GRÅTA.

Jag orkar faktiskt inte mer. Inte idag. Eller inte ikväll/inatt.
Jag orkar inte må dåligt inatt också.
Jag orkar inte vara så kluven, när det gäller: Vad jag egentligen vill.
Jag orkar inte vara arg på mig själv. Arg för att jag inte äter - arg för att jag äter.

Men mest av allt orkar jag inte vara ledsen mer.

Jag har haft en jobbig dag.
Det har vart jobbigt att säga "Hej då" till klassen, till källaren, till skolan och till korridorvännerna.
Jag vill ju inte flytta!
Men jag klarar inte av att bo där. Skit kul. Ännu ett misslyckande?

Just nu känner jag mig rätt väderlös.

Jag vill gråta, men jag tror inte jag har några tårar kvar just nu.
Jag brukar inte gråta. Men idag kändes det som en dag när det var okej att släppa fram tårarna.

Imorrn måste, MÅSTE, bli en bättre dag.
Imorrn kommer bli en bättre dag.
Det känner jag på mig. Hoppet lämnar mig inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar