onsdag 4 april 2012

Nu tänker jag börja kämpa - på riktigt!

Jag sitter här på mitt rum i källaren och tänker lite.
Tänker att - det är dags nu.

Dags för en förändring.
Dags att hitta sig själv.
Dags att bli bara "Jasmine".
Dags att blir frisk.
Dags att bli fri.
Men kanske viktigast av allt - det är dags att börja leva!

Jag tänker börja kämpa på riktigt nu.
Det kommer inte bli lätt - men det kommer vara värt det.

Jag vaknade imorse och mådde piss.
Men för en gångs skull struntade jag inte i hur jag mådde - utan jag bestämde mig för att ringa hem.
Så nu är det bestämt att jag ska till gamla hemma.
Jag ska stanna där för en tid framöver nu tror jag..
Jag ska plugga... men inte här - det blir distans tror jag.
Inte för alltid, kanske inte för 3 år framöver - men för ett tag i alla fall.

För en gångs skull känner jag ork och en större vilja till att kämpa och ändra på det här.

Tagga, kämpa, peppa, skratta, kämpa och kötta!
LIVET? HERE I COME!

4 kommentarer: