måndag 16 april 2012

Happiness is not something you get. But something you do!

Idag tänker jag skriva något helt underbart!

Igår var jag "gäst", jag var liksom på besök.
Det betydde att jag skulle äta - mat och efterrätt borta - med andra!
Jag var så nervös innan, jag ville inte äta med andra igår (mådde inte så bra igår).
Jag var dessutom nervös för att jag inte ville vara social. Igår kändes det som
"Varför skulle någon vilja umgås med dig? Du är tråkig och rätt väderlös.. Det vet du väl själv?"
Så påväg dit trodde jag att jag skulle kissa på mig.

Men här till det underbara:
För det första var jag social pratade, skojade och jag skrattade!
Jag lät mitt riktiga jag komma fram!
Det var underbart!

För det andra så åt jag först middag där och sedan åt jag efterrätt, med anda människor.
Men hör och häpna: JAG MÅDDE ÄNDÅ BRA! Jag fick inga jobbiga tankar efteråt!

IGÅR VAR EN BRA DAG!
Så jag är glad och jag är stolt över mig själv!

Idag ska jag antagligen hem till Per och få se hans nya lilla söta katt! :)

Harre gött!

2 kommentarer:

  1. åååh sånna här stunder är härliga, värt att ta vara på! va roligt för dig, såklart du inte är en tråkig människa, jag tycker du verkar jättesöt! och ja, om du bara kan slappna av och kan vara dig själv så kan nog ingen anklaga dig för att vara dålig eller tråkig, men är man insjunken i sin ätstörning så.. ja, då verkar man kanske lite trist och grå.

    heja dig! <3

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket för komplimangen, va glad jag blir! :)

    Och va bra att du gick emot de tankar som försökte trycka ned dig! Huvudsaken är just att alltid gå emot, alltid. Rösterna i huvudet blir allt svagare ju mer man går emot dem - till slut är de löjligt svaga. Mina är det nu, nästan så svaga att jag kan skratta åt dem. Riktigt löjliga låter de, som en viskning. Nästan så att de med skakig röst frågar mig "är du inte liiiiiiite världelös trots allt?". Inte direkt svåra att stå emot helt enkelt!

    Kramkram!

    SvaraRadera