onsdag 18 april 2012

Get lost and find yourself.

Det finns många olika små saker som gör det svårt att "bara äta", som vissa människor ibland kan uttrycka det.
Det är självklart de ätstörda tankarna som säger till mig att jag inte är värd att äta.
Tankarna som menar att man måste förtjäna mat.

Men det finns en annan sak som får det så svårt att ibland hitta motivationen till att "släppa" de ätstörda tankarna ifrån sig, även fast man vet att det är det man egentligen vill.

Jag kommer inte ihåg vem jag är. Vem jag är utan de ätstörda tankarna.

Tänk om jag är så väderlös som de säger att jag är?
Tänk om jag är tråkig?
Tänk om människor omkring mig inte gillar mitt riktiga jag?
Vissa av mina vänner kände mig inte innan jag fick de ätstörda tankarna, vad tycker dem om riktiga mig?
Tänk om mina ätstörda tankar har rätt? Tänk om jag inte är något utan dem?

MEN SEDAN KOMMER JAG PÅ ATT DET INTE ÄR VÄRT ATT SLÖSA BORT LIVET I ATT LYSSNA PÅ DESSA TANKAR.

Det är nu jag ska hitta mig själv, det är nu jag ska bli jag till hundra procent, eller hur?
Jag tror att jag kommer hitta mig själv. Jag hoppas. Jag vet!
Jag kommer inte vara väderlös, för vi är alla värda något?
Jag tror på mig själv.

Men jag är rädd, väldigt rädd.
Men det är dags att övervinna den där rädslan!

1 kommentar:

  1. Tack(L) Känner igen mig i dina tankar! Men vi måste börja kämpa! Man kan inte se bra ut om man inte mår bra!

    SvaraRadera