söndag 15 april 2012

Cheer up! Remember what the Monty Python boys say. "Always look on the bright side of life"? No, "Nobody expects the Spanish Inquisition."

Idag är verkligen inte en "bra dag".

Vaknade och kände mig inte taggad till något.

Igår tvivlade jag på mig själv och mina val.
"Om du mår så här dåligt av att äta mer än vad du är värd. Varför gör du det? Varför ger du inte upp och fortsätter vara samma ätstörda tjej som du vart ett tag nu?"

Efter en lång natt av tänkande kom jag fram till att jag borde ignoerera den där tanken.
JAG SKA IGNORERA DEN TANKEN!

Jag gör det här för att jag ska få börja leva igen.
Jag kan må dåligt ett tag nu - men det kommer vara värt det. Det vet jag.

Ätstörnings tankarna förstör mig - dem förstör Jasmine!
Jag har kommit fram till saker som jag, Jasmine vill göra - men som mitt ätstörda jag stoppar mig till att göra.

1. Jag vill kunna må bra. På riktigt. Och inte sådär på låtsas som man kan göra ibland.

2. Jag vill kunna vara social igen - utan att behöva tänka tanken "Varför skulle människor vilja umgås med mig?"

3. Jag vill kunna skratta så där riktigt gott igen.

4. Jag vill kunna resa omkring och hitta mig själv, utvecklas.

5. Jag vill kunna äta tillsammans med vänner - utan att behöva må dåligt över det en vecka i förväg.

6. Jag vill kunna träna igen, men för skojs skull.

7. Jag vill kunna njuta av kroppskontakt igen - utan att behöva skämmas när någon rör mig.

8. Jag vill njuta av att vara ungdom på riktigt (jag har ju missat något år av min ungdom nu om vi säger så).

9. Jag vill kunna njuta av allt i livet - värme, naturen, små saker, umgänge, av mat osv.

10. Jag vill VÅGA! Jag vill inte alltid göra det som känns säkert och vad jag är van vid. Jag vill utmana mig själv.

11. Jag vill visa världen att jag finns.

12. Jag vill kunna kolla på mig själv och vara rätt så nöjd i alla fall.

13. Jag vill få tillbaka min starka glädje och vilja till livet (för det hade jag förrut!)

14. JAG VILL LEVA!

Jag skulle vilja uppnå det här.

Eller nej jag skulle inte vilja - JAG SKA UPPNÅ DET HÄR!
Kanske inte idag, inte imorrn, inte om en vecka eller en månad. Kanske inte om ett år eller två.
Men någon gång - ska jag börja leva på riktigt igen.

Det har jag lovat mig själv!

2 kommentarer:

  1. sv; Tack du,:) håller tummarna för dig också, ingen tvekan på att du inte kommer uppnå det där,man kanske inte ser det just nu men det kommer! du kommer må bra igen, bara man inte ger upp så.ta hand om dig och fortsätt kämpa,kram !

    SvaraRadera
  2. Du kommer att klara det där! Det gäller bara att kämpa och inte ge upp även om det är lättare sagt än gjort.. Jag tror på dig <3 du är stark!
    (tidigare http://justtobethin.wordpress.com/)

    SvaraRadera