måndag 9 april 2012

Kväll.

Påsken är över - det känns så skönt.

Jag tycker att jag har kämpat på rätt bra, jag har ätit rätt bra - skulle jag vilja säga ändå.

Visst har det haft sina jobbiga stunder. Ibland har jag bara velat stänga in mig på rummet och dra täcket över huvudet.
Köra med det gamla: "Jag ser inte världen - då ser inte världen mig".
Men gjorde jag det?
NEJ! Jag satt kvar vid matbordet och åt!

Såklart kom jobbiga känslor efter det också - "Du åt mer än vad du var värd" osv...
Men jag har lyckats ignorera de där tankarna hyfsat i alla fall!

Sammanfattat:
Jag har kämpat. Jag har mått skit. De jobbiga tankarna har skrikit på mig. Jag har ignorerat dem. Jag har mått dåligt över dem. Men jag har lyckats (helt okej åtminstone). Jag har en liten känsla av stolthet.
Alltid något. Ett litet kliv framåt i alla fall!


Just nu sitter jag och är lite, nej väldigt, nervös...
Jag ska på bedömnings samtal på ätstörningsenheten imorgon.
USCH! Det känns bara väldigt jobbigt just nu.

Harre gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar