onsdag 29 februari 2012

Att skämmas för att man är bra?

Idag är jag på bättre humör, mycket mycket mycket, bättre humör!
Och så fort jag blir på bra humör så känner jag för att skriva av mig om tankar som flyger runt i mitt lilla huvud.
Så jag börjar väl nu direkt?

''Jag tycker att jag är ganska bra på att vara glad, men det kan jag ju inte säga, för då är jag ju egoistisk''
''Neeeej, men jag är inte bra på det där, du är mycket bättre än mig!''
Känner ni igen tankarna?
Varför har vi bestämt att det är fel att erkänna att vi är bra på något och vet om det?

Jag tycker själv att jag har vissa saker som jag är bra på.
Jag tycker att jag är bra på att vara glad, jag tycker att jag är bra på att skratta, jag tycker jag är bra på att se positiva saker i livet och jag tycker att jag är bra på att skriva.
SKRYTMÅNS!
Nej, det är inte att skryta det är mina egna tankar om vad jag tycker om mig själv, SÅ DET SÅ!

Jag menar inte att man ska gå runt och tro/säga att man är bättre än alla andra, för vi är alla lika värda. Jag menar inte att man ska vara så dum att man tror att man är bäst på ALLT.
Men alla människor har något dem är bra på.
''NEJ INTE JAG!'' Om du allvarligt tänkte den tanken nu, så har du inte tagit in någonting av det jag skrivit!

MEN SLUTA TRO ATT DU ÄR SÅ JÄVLA BRA! 
JAG HATAR MÄNNISKOR SOM TROR ATT DE ÄR BRA!
För det första: Jag hatar människor som säger så!
För det andra: Vadå tror? Dem kanske ÄR bra?!

Anledningen till att jag tänkt på det här, har väl ingen större anledning.. Det bara ploppade upp i mitt huvud som 
''ETT MIRAKEL!''....
Vi kan väl säga så här det finns en vis författare som på den senaste tiden deltagit med en låt i en tävling i musik...

Jag tänker börja med att skriva att JAG TYCKER ATT LÅTEN ÄR SKIT DÅLIG.
Jag tycker inte att en författare ska delta i en tävlng med musik (om han nu inte bara skriver texten då).

MEN DET GER MIG INGEN RÄTT, ATT HACKA PÅ FÖRFATTAREN SOM PERSON!
Så vitt jag vet så känner jag inte honom, så jag kan inte bevisa att han är ''äcklig'' osv.

Inte heller ger det mig någon rätt att hacka på hans utseende.
FÖR LET'S FACE IT! SKULLE DET VARA OKEJ OM JAG GICK FRAM TILL EN HELT OKÄND PERSON OCH SA ''FAN VAD FUL DU ÄR!''?
Nej det skulle så många fler reagera på och säga ''Vilken elak och hemsk människa du är''.
Men det är precis samma sak, OKEJ!

Jag läste att den här författaren funderar på att hoppa tävlingen pga att han inte orkar med alla påhopp. Jag hoppas verkligen inte att han hoppar av. Jag hoppas att han ställer sig på scenen gör sin grej och visar att ''Jag är här, jag gör min grej och JAG ÄR STOLT''!
Det håller jag tummarna för!


Jag är skit dålig på många saker men det finns även en del saker jag är bra på och det är jag stolt över att säga!

JAG ÄR BÄST, PÅ MITT SÄTT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar