onsdag 8 februari 2012

Köttätare, Vegetarian, Halvt Vegetarian eller Vegan?!

God morgon! Oh vilken underbar morgon det är, och hur tänker jag börja den här morgonen, joo jag tänker skabbla (skriv babbla!). Och jag tänker inte skabbla om vad som helst, jag tänker skabbla och jag tänker skriva precis vad jag tycker!

Okej då börjar vi.
Igår sa jag ''Jga är sugen på lax''.
''Aaa, så du tycker det är okej att döda fiskar men inte grisar osv?''
JAG SKOJADE MED ATT  SVARA ''Men fiskar är ju inte söta?''
''Du borde inte får bli kallad vegetarian.''

SOM TUR VAR, för dig, SÅ VAR JAG ALLDELES FÖR TRÖTT FÖR ATT DISKUTER IGÅR! Men nu är jag klar vaken och har inte riktigt lyckats släppa det.

Okej först och främst jag har valt att inte äta t.ex. griskött eftersom att jag personligen tycker att den här sortens slakteri är värrer än när man dödar en fisk. Och jaaa, jag vet att det kanske låter sjukt i dina öron, och det kanske är helt jävla fel. Men det här är min åsikt och det är mitt liv, därför väljer jag att följa min åsikt och inte alla andras!

För det andra ''du borde inte få kallas vegetarian'', Nej meen *snyft snyft* då, jag skiter väl fullständigt i om jag blir kallad vegetarian! Jag slutade väl för i helvete inte med en vis slags kött för att få bli kallad vegetarian?! Jag är bara glad om jag inte kommer inte under någon jävla kategori!

Så du menar att man antingen ska sluta äta kött helt eller bara äta all salgs kött? Vadå för att det är ''normalt'' eller? För att du har hört att det är så det ska vara? Och alla som går utanför din form av normal verklighet är sämre?
Då är du ju bara inskränkt?

Och om nu vi ska vara så! Jag har i alla fall gjort lite av ett eget val när jag äter fisk men inte de andra köttet.
Varför äter du kött? Jooo, för att du är uppfödd med det, för att din mamma och pappa har bestämt att föda upp dig med detta! Men som jag konstaterade innan så gillar du ANTAGLIGEN ''normalt'', så grattis du har gjort det som anses vara ''normalt'' hos människor, äta kött! Grattis du är normal, gå och fira eller något!
Och jag säger verkligen inte att du inte ska äta kött, tycker du om kött, ÄT DET. Men dömm inte andra för att de inte gör de, eller för att de gör de lite halvt.

Så jag är egentligen inte särskilt arg (särskilt inte nu när jag fått ut allt jag inte orkade säga igår.). Det jag ville ha sagt var mer att innan du säger något som ''dömer'' en person, så tänk först lite själv? Är du så jävla mycket bättre?
Det finns inga rätt eller fel när det gäller de val du gjort i livet. De val du har gjort i livet har du gjort för att du är du, och man kan inte vara rätt eller fel som person. Okej?!
Så om du vill vara köttätare, Vegan, vegetarian, något emellan köttätare och vegetarian eller allt man nu kan vara, VAR DET DÅ!
Ät det som du tycker är gott och de du känner för att äta! För det gör i alla fall jag och det tänker jag fan fortsätta med oavsett vad folk tycker om min ''matstil''!

Harre gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar