måndag 27 februari 2012

En kopp kaffe och världens sämsta morgonhumör.

God morgon.
Jag tror att jag kan ha ett av sveriges sämsta morgonhumör... I alla fall idag..

Skabblande nr 1: Det är därför jag håller mig undan på morgonen. Jag vill inte låta mitt morgonhumör ta över och bli arg på allt och alla som man egentligen inte har något att vara arg för.
Jag vill liksom inte behöva förklara mig ''Alltså den som bråkade med dig imorse var inte jag, Jasmine. Det var Fröken Morgon Bitter''.
Men sen kan man inte alltid hålla sig undan från folk på morgonen... Så då brukar jag göra mitt yttersta för att hålla käften, vilket inte är så lätt för mig eftersom att jag i mitt huvud inte har något filter.

Skabblande nr 2: Det som tänks i huvudet kommer snart ut ur min mun..
Det är nästan som ett handikapp skulle jag vilja säga!
Inte för att jag lider så mycket av det, det är mest att jag inte har några hemligheter om mig själv typ. Det finns alltid något som vet om ''den där hemligaste hemligheten'' om mig, för att jag inte kan HÅLLA KÄFTEN!
Och inte kan jag ljuga heller, antingen kommer sanningen direkt (eftersom jag inte tänker innan jag pratar), eller så börjar jag skratta...
Varje gång jag ens försöker ljuga, spelar ingen roll om vad. Kan vara ''jag har inte ätit upp den sista kakan'' eller ''det var inte jag som tog sönder det där glaset''. Jag kan verkligen inte!
Eller jo om det är någon som inte känner mig alls bra, då kanske en lite lögn skulle kunna funka.. Men annars, ALDRIG!
Inte för att jag gillar att ljuga, jag berättar hellre sanningen direkt, så har alla klart för sig vad jag står för.. Men ibland hade de väl vart skönt att kunna ljuga just om ''det var inte jag som tog den sista kakan''.

Jag har egentligen inte sovit så mycket inatt... Somnade först i soffan, där jag sedan blev väckt! Och då blev jag pigg och kunde inte somna om...

Skabblande nr 3: Det värsta sättet att vakna på är att bli väckt, när man sover som bäst, av någon annan.
OJ, DET DÄR VAR VERKLIGEN INTE SANT!
Tänk att vakna typ naken på ica, brevid en hårig gammal gubbe, inlåst i en kattbur eller något sånt..
Inte för att de händer så ofta, MEN DET KAN HÄNDA!
Och helt plötsligt kändes det lite bättre att jag vaknade av att någon väckte mig, tummen upp för de!
Men i alla fall, eftersom att jag oftast (inte alltid) vaknar som Fröken Morgon Bitter, så blir det väldigt jobbigt om någon väcker mig. För all den bitterhet som finns i Fröken Morgon Bitter (mitt nya alter ego?) riktas direkt på den personen.
OKEJ, DET DÄR VAR INTE HELLER SANT!
Det finns ett fåtal människor jag inte kan rikta min bitterhet på.. Spelar ingen roll vad de gör, jag bara ''NEEEEJ, JAG KAN JU INTE VARA ARG PÅ LILLA SÖTA DIG''. Rekationen blir istället ''AAAW, VAD SÖT DU ÄR''.. Spelar ingen roll vad de gjort.
INTE HELLER SANT, OM DE SKULLE GÖRA NÅGOT RIKTIGT HEMSKT SÅ.
Men jag menar att jag har svårare att rikta bitterhet på dessa människor, de måste göra något riktigt hemskt eller säga något som provocerar mig riktigt riktigt mycket för att jag ens ska bli lite arg.

Oj, vad flummigt det här blev... Nu ska Fröken Morgon Bitter gå och ta lite mer kaffe, så att hon kan förvandlas till ''Fröken Jobbigt-Positiv'' eller ''Fröken Alldeles-för-mycket-energi'' eller ''Biggan'' eller ''Fröken Glad''. Eller värst av allt, allt på en och samma gång... Hör ni hur det liksom spelas skräckmusik efter jag har sagt det där?

Harre gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar