tisdag 14 februari 2012

Alla hjärtans dag.

All you need is love, Love lift us up where we belong, Love is all around osv....

Jaa, men idag är det ju alla hjärtans dag, finns det någon chans i världen att man skulle ens kunna missa det?

Alla hjärtans dag är onödig!
''MEN DET DÄR SÄGER DU BARA FÖR ATT DU ÄR ENSAM!'
Ehm... Nej... Eller asså, jag är ju ''ensam'' (om man ser det som att man är ensam bara för att man inte är i ett förhållandeså..).. Jag är singel på alla hjärtans dag *SNYFT SNYFT*.
Seriöst jag bryr mig inte om att jag är ''ensam'', jag tycker faktist att det känns rätt bra att bara vara ''Jasmine'', försvarmekanism? Kanske det, kanske?!

Men jag menar jag är 16 år, jag känner mig inte direkt stressad efter att hitta någon. Förhållande är, enligt mig, sjukt överskattat. Jag trivs med att vara singel, SÅ DET SÅ...
''MEN DET SÄGER DU BARA FÖR ATT INGEN VILL VARA TILLSAMMANS MED DIG!''
Nej det kanske inte finns någon som skulle vilja vara i ett ''förhållande'' med mig, men tänk om det inte finns någon som jag vill va med heller då?! DET TÄNKTE DU INTE PÅ VA!

Jag tycker att alla hjärtans dag är onödigt för att:
Varför behöver vi en dag om året då vi ska ''bevisa'' vår kärlek eller att vi älskar någon? Du är väl fan lika kär alla andra dagar om året också?!
Visa kärlek när du får lust med det, inte för att det står någostans att du ska göra det just idag!

Och en annan sak! Hur många sitter inte idag och är helt nere, för att de är ''ensama'. För det första har jag svårt att tro att man är helt, HELT, ensam, oftast har man någon?
För det andra, vem orkar bry sig? Att du är ensam bevisar, enligt min mening, bara att du är modig nog att vara bara du!
Du är ju knappast en sämre människa för att du inte är i ett förhållande?
Ta vara på det och jobba på dig själv istället. ÄLSKA DIG SJÄLV, innan du älskar någon annan!

Men vet ni vad, jag tror nog jag tänker ''fira'' alla hjärtans dag i alla fall. Fast såklart på mitt eget vis!
Firar min kärlek till mig själv och att jag är ''lyckligt ensam''.

LÄNGE LEVA ATT VARA ENSAM OCH OÄLSKAD!

Harre gött nu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar