måndag 20 augusti 2012

Och så led sommaren mot sitt slut.

Oh, vilken sroglig rubrik jag fick till!

Jag är lite nervös inför veckan. Av olika anledningar:
1. Imorgon ska jag på samtal och även på vägning efter det lilla uppehållet. Och jag vill verkligen att det ska visa resultat från mitt slit. Så håll ett par tummar för mig och att min vikt ökat!! :)

2. Jag börjar skolan på onsdag. Har inte gått i skolan på EVIGHETER!
Så jag är rätt nervös inför det. Även om jag tycker att det är lite kul också (att träffa gamla vänner och ännu en gång vara en "normal" elev)!
Men på samma gång är jag väldigt nervös. Börja plugga - inte för mycket, utan lagom.. Och sånt där.. Så spara era tummar för mig på onsdag! ;)


För att sommaren snart är slut så tänker jag summera den lite! :)

Juni.
  • Jag gick på dagvård hela Juni...
  • Jag var på sweden rock 2 dagar :)
  • Firade midsommar på Öland med Bexx och Emmy!
  • Jag och mina kära vänner (även här Bexx och Emmy) åkte till Göteborg!
Åkte till Sweden Rock.
Göteborg.
  • Under Juni mådde jag fortfarande rätt dåligt. Och jag hade väldigt mycket ångest. Fuskade fortfarande ibland och var livrädd för mycket mat.

JULI
  • Gick på dagvård fram tills 11 Juli.
  • Paddlade kanot.
  • Jag skapade gruppen "I choose to live recovery support group", för att stötta andra som mår som jag mådde.
  • Åkte till Strömstad.
  • Gick på krokstrandsfestivalen.
  • Träffade framför allt mina vänner, mer än vad jag gjort tidigare under året och sommaren.

Kände mig lyckligare.
En grillkväll.
Strömstad.
  • Mitt mående blev bätttre. Jag var lyckligare och jag kände mig starkare.


AUGUSTI
  •  Fortsatte att räffa mycket vänner och umgås mycket mer än förrut.
  • Vart på Kalmar stadsfest.
  • Gick och fikade med vänner utan någonting!!
  • Bestämde mig för att börja skolan och faktiskt gå dit (alltså inte bara läsa på dstans).
  • Vågade ta upp gamla kontaker med vänner!
  • Hittade tillbaka till mig själv mer och mer. Började våga vara mig själv och visa att jag fanns igen. Började bli samma glada, energiska och flumma Jasmine som jag faktiskt är!


För mig har det här varit en bra sommar!!
Även om den började dåligt, då jag mådde skit.

Så tog den igen sig senare. För plötsligt mådde jag ju bra och var rätt lycklig igen.
Att jag började hitta tillbaka till mig själv, tycker jag är det bästa med hela sommaren!!
Sommaren har gett mig hopp! Och jag har förståt att jag kan!



De senaste sommrarna har jag varit sjuk i ätstörningen, och då inte velat göra något åt det. Därför har dem väl inte direkt blivit så bra..
Men nu när jag börjat kämpa har livet börjat bli sådär underbart igen!

Kram! :)

2 kommentarer:

  1. Hej Jasmine! Din blogg är underbar och du är verkligen en jätte söt tjej.

    Jag är skit rädd för att äta godis och dricka läsk (som inte är light) och sådant!
    Och jag måste bara fråga och snälla ta inte illa upp.
    Men om du bara har några kg kvar till normalvikt, hur kan du fortfarande vara smal? Och du har inte så mycket kvinnoformer, med bröst eller rumpa och sådär?
    Snälla ta inte illa för den här kommentaren, jag tycker att du är underbar.

    Kram, kram, kram! <3

    SvaraRadera
  2. För att alla kroppar ser olika ut. "Normalviktiga" kan också vara smala. Att alla kvinnor ska ha mycket bröst och rumpa är bara en myt och ett ideal media skapat. Alla är fortfarande skapta olika. Det finns alltså ingen uttalad mall för hur kvinnor ska se ut.

    SvaraRadera