tisdag 14 augusti 2012

Det här är min kropp, inte din!

Det här är min kropp.
Och jag gör vad jag vill med den.
Det här är min kropp.
Och jag tar mina egna beslut.

Jag äter vad jag vill.
Om jag tränar, så gör jag det för att det är kul.

Jag bli kär i precis vem jag vill
Och ja, jag ligger med den personen jag vill.
Och har ett förhållande med vem jag än kan välja.

Jag bestämer själv om jag någonsin vill ha barn.
Och jag väljer själv om jag aldrig vill ha några barn.

Det här är min kropp.
INTE DIN!
Dessa beslut har du inget att göra med!

Det här är min kropp. INTE DIN!

Om jag är hetero, bi, gay, singel, upptagen, gift, svart, vit, gammal eller ung.
Så är det ändå jag som bestämer över den här kroppen!
Alla har rätt till att besätmma över sin egen kropp!!

Det här är min kropp, INTE DIN!
Och om jag väljer att ha sex med en kille, skyddat eller inte är mitt beslut.
Och mitt val är inte en kränking mot ett barn, mot en mamma eller mot en religion.
Eller väljer att säga nej till en kille.
Och om jag blir utnyttjad eller våldtagen så är det INTE mitt fel. ALDRIG MITT FEL!
Det här är min kropp, INTE DIN!

Om jag vill göra en abort, har jag rätt att göra en abort.
För jag väljer själv vad som ska komma in eller ut ur min fitta (och ja, jag sa det, det är INTE ett fult ord).
För det är min kropp, INTE DIN!

De är dags att acceptera att jag kan och kommer bestämma över min kropp.
Och jag behöver inte någon som hjälper eller räddar mig.
Jag behöver INGEN pojkvän eller flickvän.
Jag har rätten att bestämma själv om jag vill var singel eller inte.
Jag har rätten till att vara i ett hälsosamt och inte påtvingat förhållande!

Jag är inte definierad av min vikt, mitt hår, min ögonfärg, mitt smink, mina bröst eller min färg.

Jag finns inte till för att vara din "sex-leksak".
För jag har rätten till att säga nej, när jag vill säga nej.

Jag är vacker, oavsett vad du tycker.
Det här är min kropp, INTE DIN!

Det här är min kropp och jag är trött på att höra andra människor eller en ätstörning berätta vad jag ska göra med den!
Det här är min kropp, och du kan behålla dina elaka, sexistiska och dumma förolämpningar för dig själv!
JAG LYSSNAR INTE!
Det här är min kropp och jag gör vad jag vill med den!

Var inte rädd för att känna din egen kropp, din röst och din styrka.
För om du känner efter så finns kunskapen där.
Det livet och den världen kan komma fram till dig nu, idag.

Det här är min kropp och jag ÄLSKAR den!








1 kommentar: