onsdag 7 mars 2012

Beroende?

Hur beroende är man egentligen av sin dator och internet?!

Mitt internet funkade inte mellan igår typ runt 17-tiden tills idag 14-tiden, det är inte ens särskilt lång tid. MEN GUD VAD JAG SAKNADE DIG KÄRA INTERNET!
Så det fick mig att tänka på att jag använder det i princip hela tiden.
''HELA TIDEN?! DÅ ÄR DU DATORBEROENDE!''
Nej jag är inte datorberoende, men försök själva att bo den lilla ''söta'' byhållan som jag lever i! Här finns inte mycket annat man kan göra.
Och jag använder det ju inte hela, HELA, tiden.. Men ofta i alla fall.

När jag har tråkigt, äsch hitta något kul på datorn.
När jag vill skratta, kolla något roligt på youtube.
När jag vill skriva av mig, här!
När jag vill ha kontakt med vänner fårn gamla hemma, facebook.
När jag vill lyssna på musik, spotify.
När jag ska plugga, INTERNET!

Allt mitt pluggande blir lidande om jag inte har internet eftersom att jag skickar in allt mitt arbete till en webblärare.

MEN JAG ERKÄNNER.... Mitt skolarbete blev inte lidande av att internet var borta i några timmar... Men det låter bättre att skylla på det ju!

Nej, men jag blev på riktigt dåligt humör. För just igår hade jag bestämmt mig för att plugga och skicka in ett uppdrag, vilket jag i för sig hann göra nu istället. Så ingen större skada skedd.
Och så ville jag lyssna på musik, för min dag blir liksom inte riktigt hel om jag inte får lyssna på musik.. Så nu får jag ta igen det, med lite extra hög musik!

Nu är det i alla fall tillbaka, TACK DU OH SÅ UNDERBARA OCH ÄLSKADE INTERNET FÖR ATT DU BESTÄMDE DIG FÖR ATT KOMMA TILLBAKA TILL MIG!
DAMN, JAG ÄR KÄR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar