lördag 21 juli 2012

Undrar du någonsin hur det är att vara fri?

Undrar du någonsin hur det skulle vara att vara en fågel?
Att flyga över land och vatten på denna jord.
Inte oroa sig över allt det där som händer där nere, på marken.
Att få vara fri, så som du alltid velat vara?

Undrar du någonsin hur det skulle vara att vara vinden?
Att vara överallt, men aldrig bli sedd bara hörd.
Att vara en stor del av det vakra universum.
Vara starkare än du någonsin varit förrut.

Undrar du någonsin hur det skulle vara att vara en dagbok?
Att höra och hålla all de djupaste hemligheterna för en person.
Vara dne enda som känner till den nakna sanningen.
Att vara förtroendefull för människor.

Frihet, styrka och tro på människor.
Det är vad som behövs i livet för att vi ska känna oss levande

Smärta, rädsla och sårg. Smärtan som känns är så djup.
Som ett hål i själen.

Varför?
Något saknas.

Fruktar, jag fruktar den äckliga demonen som finns ibland oss.
Sorg, jag är ledsen för att jag blivit sårad om och om igen.
Smärta, för att jag är rädd.

Så här står jag ensam och rädd.
Men på samma gång inte alls ensam och modigare än vad jag tror.

Undrar du hur det skulle vara att vara fri?
Det har i alla fall jag gjort.

1 kommentar: