lördag 26 maj 2012

Fall apart. Start again. Fall apart. Start again. Fall apart and STAR AGAIN! (ett litet svar till på slutet).

Jag har en jobbig period just nu. Har en obehaglig och ganska hopplös känsla i kroppen hela tiden.

Men tänker jag ge upp för att jag mår piss?
NEJ! För jag vill bli frisk och fri. JAG VILL!

Försöker njuta av små saker i livet. Försöker fokusera på det bra.

Och idag har det faktiskt funnits saker som gjort mig glad!
Vi har hämtat hem en underbart söt liten Jack russel. Vid namn Blondie!
JAG ÄR KÄR!


Ikväll ska jag mysa med ett par vänner och kolla på Eurovision. MYSIGT! :)
Ska försöka njuta då också!

Fick en fråga till idag btw. Tänkte ta och svara på den också.
Fler frågor, så vet ni att det bara är att fråga på, så svarar jag så gott jag kan.

Anonym.
tack för att du svarade jag åt så mycket goda saker igår för jag var så sugen o jag ville inte att anorexin skulle vinna för jag vill bli den riktiga jag inte denjag är nu. Men jag är rädd att det jag åt lagt sig på kroppen o min a lår rumpa o allt jätte rädd men vet du iungefär hur långt tid det tar för att allt ska lägga sig på kroppen??? snälla snälla svara o ska läsa boken du rekomendera

Svar.
Klart jag svarar på dina frågor! :)
Svarar så gott jag kan.
Bara för att du åt godsaker igår, så kommer det inte att lägga sig på kroppen, bara sådär.

Det du äter använder kroppen till mycket olika saker. Den ger dig energi, så att du ska orka gå, vara uppe, vara aktiv osv.
Avänds till hjärtat, hjärnan, andra organ.
Du kommer att "använda" det du har ätit.

Så nej man kommer inte kunna se någon skillnad på din kropp från igår till idag - bara för att du ätit lite godsaker.
Kroppen tar lång tid på sig när det gäller förändring.. Så den är ganska "seg", kan man säga. Alltså den kan inte förändrar under en måltid. Eller en dag. Eller ens en vecka.

Det är okej att äta godsaker. Både för dig och din kropp! Jag lovar!

Hoppas du fick ett bra svar på frågan. Hoppas du kan använda dig av dess ord.

KRAM! <3

Ha en bra lördag och sköt om er!

4 kommentarer:

  1. Bra svar tyckte jag.

    Nu håller vi alla tummar för Loreen! :)

    SvaraRadera
  2. hoppas du får en grym kväll:D vad gillar du sveriges bidrag?
    har din lördagvart mysigt annars?:D

    kraam

    SvaraRadera
  3. VINN ETT VALFRITT SMYCKE FRÅN TRENDYSTUFF!
    http://martinaolsson.myshowroom.se/15635/tavling-vinn-valfritt-smycke-fran-trendystuff/

    SvaraRadera