måndag 3 september 2012

En mörk och djup text, en mening(?) och en liten film på hur det faktiskt ungefär känns..

Ibland måste man bryta ihop och falla på botten för att börja kämpa sig upp igen.

För mig var det verkligen så.
Hur dumt det här än låter, så hade jag nog inte varit den person jag är idag och inte heller så lycklig om jag inte nått min botten.

Alltså, visst hade jag aldrig blivit sjuk i en ätstörning så hade jag ju aldrig behövt nå botten på det viset.
Nej absolut inte, men nu gjorde jag ju det.. Och jag försöker se det som att allt har en mening - alltså allt som händer har en mening och formar oss människor.

Och just det här har väl format mig till den jag är idag.
Och jag har tänkt att meningen (som jag ser den), är och får bli att kankse skänka lite hopp och pepp till någon annan, som sitter där jag en gång satt.
Så om jag kan skänka hopp och pepp till en enda person, då är jag nöjd. Om jag kan skänka hopp till flera då är väl det ännu bättre. :)


Men i alla fall hur jag kom att tänka på det var för att idag för exakt 5 månader sedan tänkte jag ta livet av mig.
Har typ 5 sidor i min dagbok fylld med massa kladd om det där och jag kommer ihåg det till en viss. Men på samma gång är lite av det där minnet dimmigt också.
I alla fall så vart jag djupt deprimerad då och kunde verkligen inte se meningen och glädjen med att leva längre..

MEN NU! Sitter jag här, en lycklig liten tjej som älskar livet och njuter av så himla mycket här på jorden! Livet är vackert!
Fri från sådana tankar. Inte riktigt frisk från ätstörningen ännu, men på en god väg!
Jag då och jag nu!



Och till sist en film ALLA BORDE SE - för att faktiskt förstå hur en ätstörning känns!!

 
 
God natt på er!




5 kommentarer:

  1. Filmen är så jäkla bra!!

    Men dina armar ser nästan smalare ut nu? Har du gått ner i vikt igen?

    Gå upp mer, snälla!Du vill väl bli frisk och må bra? Det syns att du inte är nära normalvikt!

    SvaraRadera
  2. Håller med ovanstående på ett vis.
    För du ser friskare ut i ansiktet och verkar friskare.
    Men din kropp ser inte direkt frisk ut, som t.ex. dina armar eller brösten eller din midja som man ser på kortet.

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Som taget ur en skräckfilm, videon alltså.

    Men snälla ni, det tar tid att återhämta en kropp och man kan inte bara lägga på sig mer vikt sådär över en natt. Tror det sista Jasmine behöver är personer som tivlar på henne. Att hon vill bli helt frisk och må bra kan ju inte bli tydligare med hennes blogg och stödgrupp hon skapat :)

    SvaraRadera
  4. Håller med Bodypalace!!

    SvaraRadera