söndag 16 september 2012

Att vara en screw-up.

LIVET ÄR UNDERBART!

Allvarligt det är verkligen det. Och jag har missat mycket av det. Jag slutade i princip att leva där ett tag. Ett alldeles för långt tag.

Så nu tar jag igen det. Jag lever inte till 100% - nej jag lever fan till 500% minst!

För nu ska jag njuta. Skratta. Känna. Ta plats. Äntligen göra min tonårsrevolt. Jag ska vara social
Jag ska göra misstag. Jag ska fucka up. MED STOLTHET!
Jag ska lära mig av misstag och sedan gör nya misstag igen.

Och jag ska vara så långt från normal som man kan vara. Jag ska inte sträva efter perfektion. Jag ska sträva efter mig själv!

Jag ska vara den irriterande, jobbiga, smart-ass, dumma, roliga, fula, snygga, barnsliga, hatade, älskade, roliga, tråkiga, lata skrikiga och energirika Jasmine som jag faktiskt är.

Jag är en screw-up på många sätt (ja, jag klarar mig ändå. Det betyder inte att hela mitt liv är förstört eller något sånt!).
Och vet ni vad? Jag tänker fortsätta vara den screw-up som jag faktiskt är! Och jag tänker vara det med STOLHET!

För dem som vill älska mig för det, kommer göra det. Dem som inte gör det - dem är inte ens värda att vara en del av mitt liv. Eller hur?

So what om jag inte är snyggast, smartast, roligaste, mest framgångsrik eller normal?
Jag är en screw-up med skavanker. OCH JAG ÄLSKAR DET1

Livet har väntat på mig länge. Jag tänker inte låta det vänta längre.

Så om ni är screw-ups, var det med stolhet. Vem vill vara en screw-up med mig?
Vi är lika underbar och värdefulla. Ändå!


Kramar på er!

2 kommentarer:

  1. Jag vill vara en screw-up med dig!! Om du är en screw-up. Så man fan underbar då!!

    SvaraRadera
  2. Screw-up eller inte skiter jag i. Du är perfekt i mina ögon i alla fall!

    SvaraRadera